Friday 2 May 2014

I LOVE MARY KAY



assalammu'alaikum, pada sahabat-sahabat dan pembaca semua.

Dari pada sakit hati fike pasal perangai orang lebih baik kita bermanja dengan mary kay..
ini testimoni saya sendiri tau..
muka rosak sebab pakai produk tah ape2 pastu dok join hobi "cek ted" mancing kat tengah laut ..
ni lah jadinya muka teruk sangat..





 masa kena sunburn berpanas 1hari kat tengah laut layan memancing muka merah macam
                 udang kena rebus kena panas dan air masin jadi pedih pastu berbelang.



 oleh kerana saya sebelum ni pakai produk peeling so mmg sebelum ni muka teruk hampir 5tahun
 saya mencari produk untuk membaik pulih kulit wajah saya,
 dekat dagu dan tepi hidung yang paling teruk kulit sentiasa menggelupas. 



gambar wajah hampir sebulan pakai produk mary kay alhamdullilah semakin baik.



bulan ke2 lebih baik lagi, cuma saya mula dengan set botanical kulit muka kembali pada asal
so jerawat yang bertahun-tahun yang takde tu timbul semula, kulit muka dulu berminyak 
bertambah teruk lah jerawatnye.





now..ini la saya, cantik tu takde lah, comel ape lagi, tapi yang paling penting kulit muka bersih,
kita tak dapat nak ubah ciptaan allah tapi kita harus bersukur dan menjaga sebaik mungkin
 pemberian darinya, betul tak??


produk mary kay ni memang agak mahal, tapi cuba kita kira kos setiap bulan harga produk kecantikan yang murah-murah tu,
kali kan 3-4 bulan sama je. produk ni tahan sehingga 3-4 bulan.
cuma produk ni mula-mula kita harus beli 1set jadi nilai pengeluaran sekaligus tu membuatkan ia nampak sangat besar,
lepas tu kita cuma beli 1-1 je.
cara pemakaiannya pun tidak lah perlu berlebih-lebih hanya ambil sedikit buat dot-dot di wajah sapu
nipis-nipis, jika terlalu banyak akan membuat muka berminyak.
1 lagi produk mary kay ni boleh bawak solat, sebab dia terbuat dari bahan botanic.


sedikit tips dari saya, 

1) jika tiada berkemampuan untuk beli 1set, beli 1-1 dulu.

2) sentiasa rajin cuci muka, paling kurang 3x sehari.
   (tapi saya setiap kali nak solat cuci muka pakai pencuci muka)

3) jangan tidur dalam keadaan mekup masih melekat di wajah.

4) jangan pakai produk peeling yang mengelupas,memang hasilnya
    cepat tapi bila kita berhenti pakai muka akan jadi tambah teruk.

5) kaji setiap produk yang ingin anda guna,jangan main guna je kang jadi la cam muka saya dulu,
    bila dah jadi teruk bukan senang nak ubat makan kos mahal dan makan masa yang lama.

6) kalau nak pakai produk ni kena sabar sebab produk ni bukan produk peeling,
    so proses pembaik pulihnya agak lambat.


pada akak-akak dan adik-adik yang nak cuba silalah best produk ni ada pelbagai jenis,
anti jerawat,anti penuaan, untuk memutihkan set untuk lelaki pun ada dan macam-macam lagi lah.

ok sampai disini je dulu cerita saya hope sudi lah membaca dan tengok pic-pic saya yang memang tak cantik ni huhuhu, nantikan testimoni saya tentang produk lain. wassalam

jom jalan-jalan ke fanepage kami https://www.facebook.com/Mayahcollection?ref=hl








No comments:

Post a Comment